Brazylijczyk wykupił Sotheby’s

Brazylijczyk zdobywa na Sotheby’s rzadkie przedmioty Freddiego Mercury’ego, w tym najważniejsze elementy garderoby piosenkarza

Wśród nabytych przedmiotów znajdują się kultowa korona i czerwona peleryna noszone podczas ostatnich koncertów z Queen

Rafael Reisman planuje stworzyć międzynarodową wystawę immersive z tej kolekcji.

5 września tego roku Freddie Mercury, jeden z największych ikon muzycznych wszech czasów, skończyłby 77 lat. W tym samym czasie dom aukcyjny Sotheby’s w Londynie przeprowadzał aukcję 1500 przedmiotów z prywatnej kolekcji gwiazdy, wystawionych na sprzedaż przez jego byłą dziewczynę Mary Austin.

Grupa zagranicznych inwestorów, reprezentowana przez Rafaela Reismana, wygrała najbardziej pożądane przedmioty z aukcji, łącznie około 40 sztuk.

Peleryna i korona, wraz z butami bokserskimi, były noszone przez Freddiego podczas legendarnych występów z zespołem Queen w trakcie trasy koncertowej „Magic” z 1986 roku, ostatniej, którą artysta zagrał z zespołem.

Tego dnia, gdy młotek opadł, Rafael unosił ręce w geście triumfu, a jego sukces został odnotowany przez New York Times, który poświęcił artykuł zwycięzcom aukcji. Program Fantástico z telewizji GLOBO śledził przebieg aukcji. Rafael Reisman powiedział: „Było trudno powstrzymać emocje i ekscytację, to były najważniejsze elementy garderoby w całej jego karierze, ta ikoniczny obraz stał się tak związany z naszą świadomością, jak kurtka Michaela Jacksona w „Thriller” czy kombinezon orła Elvisa Presleya”.

Brazylijski przedsiębiorca, który wcześniej zorganizował największą wystawę przedmiotów Elvisa Presleya poza „Graceland”, reprezentował na aukcji grupę międzynarodowych inwestorów, z którą planuje stworzenie wielkiej wystawy immersive poświęconej gwiazdorowi, która odbędzie się w Brazylii i będzie podróżować po całym świecie.

Na aukcji Sotheby’s Rafael spotkał się z Mary Austin, byłą dziewczyną i spadkobierczynią gwiazdy, która zdecydowała się zorganizować aukcję. Zapytał Mary, jaki jest jej ulubiony przedmiot, a ona wskazała różową marynarkę, którą Freddie nosił w teledysku do „The Great Pretender”. Ten przedmiot także został zakupiony przez grupę reprezentowaną przez Reismana.

Zestaw nabyty dla projektu, który narodzi się w Brazylii, jest niezwykle imponujący. Wśród ubrań znajduje się obcisły czarno-biały kombinezon i buty, które Freddie nosił na okładce pierwszego albumu Queen z 1973 roku.

Zostały również zdobyte ważne stroje, takie jak ikoniczny biały kombinezon ze skrzydłami, który nosił podczas teledysku do „Bohemian Rhapsody”, strój „The Black Queen” używany podczas koncertów z trasy „A Night at the Opera”. Inny legendarny kostium to srebrny strój z cekinami noszony podczas trasy koncertowej „News of the World”. Jest także futrzana kurtka noszona podczas występu w programie „Top of the Tops” podczas wykonywania utworu „Killer Queen”.

Kolekcja zawiera również ważne koszulki, takie jak ta zaprojektowana przez samego artystę, którą podarował Mary Austin, oraz te noszone przez niego na scenie, ozdobione logotypami Supermana i Flasha, w tym czerwone spodnie z winylu używane na koncertach.

Innym fenomenalnym nabytkiem jest kostium czarno-czerwony z teledysku do piosenki „Made in Heaven” z 1985 roku, zainspirowany „Boską komedią” Dantego.

Scena z piosenkarzem jako „władcą świata” z ogromnym płaszczem to kolejny znak rozpoznawczy jego kariery.

„Radio Gaga” to jeden z największych hitów Queen, a kamizelka skórzana noszona przez wokalistę zespołu w teledysku do tej piosenki to kolejny ważny nabytek projektu.

Najbardziej osobistym przedmiotem jest naszyjnik wykonany z sprężyny, którego Freddie nosił prawie codziennie, był to jego ulubiony  dodatek w latach ’70.

Zestaw przedmiotów obejmuje również starożytne japońskie meble i porcelanę, jedną z pasji Freddiego Mercury’ego.

Kolekcja zdobyta na aukcji została przyjęta z entuzjazmem przez fanów Queen obecnych na aukcji, ponieważ największym obawą było rozproszenie 90% kolekcji przez kupujących z ponad 60 krajów, i możliwe, że nigdy więcej nie zostaną one ujednolicone dla publiczności. Jednak grupa Rafaela da możliwość zobaczenia tych przedmiotów, które nigdy wcześniej nie były widziane poza sceną.

„Od kiedy stworzyłem wystawę o Elvisie, z przedmiotami, które nigdy nie opuściły Graceland, szukałem tematów i artystów, którzy mieli duży wpływ na świat, tak jak w przypadku Space Adventure z przedmiotami NASA, wystaw Van Gogha, Fridy Kahlo i Banksy’ego. Kiedy zobaczyłem tę ogromną kolekcję Freddiego, która była rozpraszana, postanowiłem zebrać grupę międzynarodowych inwestorów i stworzyć wystawę, która będzie podróżować po całym świecie” – powiedział Rafael Reisman.

Absolwent fotografii w Kalifornii, przedsiębiorca rozpoczął swoją działalność w showbiznesie, eksplorując zbieranie i sprzedaż fotografii dla publiczności Rock in Rio II. Pracował dla Roberto Mediny w Stanach Zjednoczonych w latach 90., ale już w następnej dekadzie stworzył własne festiwale w Brazylii, swojej ojczyźnie. Festiwale „Brasilia Music Festival” i jego elektroniczna wersja „Brasilia Music Festival Electronic” otworzyły drogę do największej trasy koncertowej Lenny’ego Kravitza w Brazylii, która zakończyła się koncertem na plaży Copacabana. W kolejnych latach organizował koncerty Tony’ego Bennetta i Franka Sinatry Jr. w Brazylii.

Elvis Presley stał się obiektem pożądania Rafaela, gdy odwiedził „Graceland” i przekonał jego zarządców aby po raz pierwszy w historii udostępnili wiele przedmiotów „Króla Rocka”. Dzięki temu Brazylii udało się stworzyć wystawę „Elvis Experience”, która sprowadziłaa do kraju Priscillę Presley oraz oryginalny zespół piosenkarza, aby promować koncerty na arenach Ibirapuera i Maracanazinho.

Po doświadczeniach związanych z Elvisem, marzeniem było stworzenie wystawy o czymś ważnym dla ludzkości, co zaowocowało wystawą „Space Adventure” z przedmiotami z projektu Apollo NASA, która była widziana w São Paulo, wyeksportowana do Bostonu i teraz ma stałe miejsce w Canela, w stanie Rio Grande do Sul.

Od „Space Adventure” Rafael współpracuje z grupą DC SET i tworzą BLAST Entertainment,  grupą specjalizującą się w wystawach.

Blast/DC SET jest obecnie największą producentką wystaw immersive w kraju. Od 2022 roku zorganizowali wystawy Beyond Van Gogh, Van Gogh Live 8K, Frida Kahlo Uma biografia imersiva i „The Art of Banksy – Sem Limites”, które odwiedziło ponad milion widzów w 7 brazylijskich miastach.

treść i zdjęcie za https://www.midiorama.com 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *